Sat, Apr 09, 2011 - Page 1 News List

CCP news articles seep into Taiwanese paper

By J. Michael Cole and Shih Hsiu-chuan  /  Staff Reporters

All seven stories in a China Reports insert accompanying the local English-language China Post newspaper yesterday were stories originally published in Chinese Communist Party (CCP)-run publications, but nowhere were the sources mentioned, an omission that could violate domestic laws on product placement.

The eight-page insert, dated April 8, and which purports to be the Volume 2, No. 12 issue of the Reports, contains seven human interest stories, all of which were taken from the People’s Daily, Xinhua news agency and the China Daily in recent months. All three are owned by the CCP and well known for their pro-CCP editorial stance.

Readers informed the Taipei Times that the insert has appeared sporadically in recent months, including the past three Fridays.

All seven articles were published without a byline, date of original publication or the name of the original publication, and nowhere is the insert identified as originating from an outside source, which could lead readers to believe that the material comes from the China Post staff.

When contacted by the Taipei Times, the editorial department at the Post said they were in no position to comment on the matter since the entire insert was produced and sent to them from Hong Kong.

Asked if any China Post staff had control over content in the insert, the person contacted said: “I don’t think so.”

Other China Post staff members that were contacted seemed unaware of the insert.

Facing a storm of protest about the government’s placement of material in media late last year, the Executive Yuan on Dec. 30 proposed a series of non-binding measures to address the problem.

However, during a Cabinet meeting, Government Information Office (GIO) Minister Johnny Chiang (江啟臣) said the GIO was not a supervisory organ for print media because the Publishing Act (出版法) was annulled in 1999.

About two weeks later, the legislature passed a binding resolution requiring the Executive Yuan to pursue legal amendments to limit the government’s use of embedded marketing and that all government policy campaigns should be clearly marked as advertisements.

An amendment to the Budget Act (預算法) was also passed, which banned embedded marketing by government agencies at all levels, as well as state-funded or state-run enterprises. However, at no time was embedded marketing by foreign governments discussed.

Government agencies are allowed to utilize paid advertising to promote policies either by publishing newspaper ads, placing supplemental sections in newspapers or commissioning electronic media to produce programs. However, they are required to have the agency’s name shown in the proper context and the material must be clearly identified as product placement.

Asked for comment yesterday, Department of Planning Director Hsu Hsiao-li (徐孝利), who oversees the GIO’s regulatory agency in charge of cross-strait affairs, said his office would ask for explanations from the China Post regarding the China Report inserts.

If necessary, the department would invite experts to a meeting to determine the content’s conformity with the Guidelines for Permitting Mainland Publications, Movies, Video, Radio and Television Programs to Enter, or be Issued, Sold, Produced, Broadcast, Exhibited, and Copied in the Taiwan Region (大陸地區出版品電影片錄影節目廣播電視節目進入台灣地區或在台灣地區發行銷售製作播映展覽觀摩許可辦法), Hsu said.

This story has been viewed 6244 times.

Comments will be moderated. Remarks containing abusive and obscene language, personal attacks of any kind or promotion will be removed and the user banned.

TOP top