Sun, Apr 17, 2011 - Page 3 News List

Wang Dan says report of Chen subsidies untrue

RETORT:Wang said CNA did not approach him for verification of the material and that he would not hold interviews with CNA until it offers an apology

By Rich Chang  /  Staff Reporter

Chinese dissident Wang Dan (王丹) yesterday rejected a report by the Central News Agency (CNA) that said he has admitted receiving US$400,000 in subsidies from former president Chen Shui-bian (陳水扁).

CNA reported that during a Taiwan High Court hearing on Friday conducted behind closed doors, Wang admitted that he received US$400,000 in subsidies from Chen when he was in power between 2000 and 2008.

In a statement posted on his Facebook page yesterday, Wang said the content of the CNA report was untrue and that he was not approached for verification of the material.

Wang said because his comments at the closed-door hearing pertained to national security and should not be made public, he would not elaborate on what he had said in court.

Wang added that to express his protest against the news agency, he would not hold interviews with CNA until it offers an apology.

Friday’s court hearing was held as part of the judicial process investigating Chen and his family for allegedly embezzling money from the state affairs fund, the news report said.

Chen and his wife, Wu Shu-jen (吳淑珍), were accused of embezzling more than NT$100 million (US$3.45 million) from the fund when Chen was in office.

Chen has argued that parts of the fund were used to finance Chinese activists, including Wang, in his effort to spread democracy to China.

Chen had asked the court to summon Wang and former minister of foreign affairs James Huang (黃志芳) to testify at the hearing.

This story has been viewed 3625 times.

Comments will be moderated. Keep comments relevant to the article. Remarks containing abusive and obscene language, personal attacks of any kind or promotion will be removed and the user banned. Final decision will be at the discretion of the Taipei Times.

TOP top