Wed, Feb 04, 2009 - Page 3 News List

NCC singles out pro-green program for complaints

PRO-LOCALIZATION The commission said that viewers complained about the 'sensational' content of 'Da Hua News,' but did not provide evidence to back their claims

By Shelley Shan  /  STAFF REPORTER

The political talk show Da Hua News (大話新聞), known for its pro-localization views, was cited by the National Communications Commission (NCC) as the TV program that had received the most complaints from TV viewers regarding its contents, statistics released by the NCC on Monday showed.


Complaints included the station’s inviting commentators who had no background in finance and economics to provide “inflated” or “false” statistics about the state of the economy and to make “sensational remarks” without citing evidence, the NCC said.

The commission did not provide specifics.

NCC statistics showed that the commission last year received about 1,300 complaints relating to public broadcasts. Of them, more than 1,100 concerned TV programs.

Among cable news channels, NCC statistics showed that SET News (三立新聞), ETTV News (東森新聞) and CTI News (中天新聞) topped the complaints’ list.


More than 60 of the complaints targeted news content on SET, which is known for its pan-green stance.

Eastern and CTI received 31 and 20 complaints respectively, the commission’s statistics showed.

The commission did not reveal the nature of the complaints.

This story has been viewed 3236 times.

Comments will be moderated. Remarks containing abusive and obscene language, personal attacks of any kind or promotion will be removed and the user banned.

TOP top