Sat, Dec 14, 2002 - Page 1 News List

Magazine ordered to correct Lu story

MEDIA ETHICS While the court upheld a verdict that the vice president had not been libeled, the offending publication must publish a correction in major papers

By Jimmy Chuang  /  STAFF REPORTER

Yang testified that Lu had called him on Nov. 13, 2000, and said that the president was having an affair. Yang said he had then told reporters Yang Shu-mei, Wu and Tao about the phone call and directed them to write about it.

In pre-trial hearings at the Taipei District Court (台北地方法院), Yang told the judge that Chen Shih-ning (陳詩寧), a public television reporter, and Tseng Chao-ming (曾昭明), a former secretary in the Presidential Office, could confirm the magazine's story.

However, Tseng testified that he had heard about a rumored affair, but not from Lu. Chen testified that he had never claimed to be able to confirm anything.

As for the other defendants, Lai ruled Wang Chien-chuang was not guilty because he was only in charge of administrative duties and had nothing to do with the magazine's stories.

Jan was found not guilty because his title was simply an honorary one and he was not really working for the magazine.

Wang Hsing-ching was found not guilty because his duties did not include editing the stories about Lu.

The three reporters were found not guilty because the judge ruled they were only following orders in writing stories assigned to them by Yang.

This story has been viewed 9296 times.

Comments will be moderated. Keep comments relevant to the article. Remarks containing abusive and obscene language, personal attacks of any kind or promotion will be removed and the user banned. Final decision will be at the discretion of the Taipei Times.

TOP top