Tue, Jul 31, 2007 - Page 3 News List

DPP accuses Ma of approving land swap to benefit his party

BY Flora Wang  /  STAFF REPORTER

Taipei City Councilor Lee Wen-ying hosts a press conference yesterday accusing KMT presidential candidate Ma Ying-jeou of allowing KMT-owned Kwanhua Investment Holding Company to swap a piece of land belonging to KMT-owned Central Daily News for a parcel of land next to the Taipei Railway Station.

PHOTO: CHANG CHIA-MING, TAIPEI TIMES

The Democratic Progressive Party (DPP) yesterday accused Chinese Nationalist Party (KMT) presidential candidate Ma Ying-jeou (馬英九) of helping his party profit illegally by approving a land swap between the Taipei City Government and a subsidiary of the KMT-owned Central Investment Holding Co (中央投資公司) during Ma's mayoral term.

At a press conference with a DPP official, DPP Taipei City Councilor Lee Wen-ying (李文英) alleged that Ma agreed to allow the Kwanhua Investment Holding Company (光華投資公司), a subsidiary of the Central Investment Holding Co, to swap a piece of land belonging to KMT-owned Central Daily News located on Taipei's Zhonghxiao W Road for a 505-ping (1,666.5m3) parcel of land next to the Taipei Train Station.

The plot is part of a city construction project consisting of two multi-story buildings that will contain shopping malls, offices, hotels and MRT platforms, Lee said.

Lee said that because the value of the 505-ping plot of land could amount to at least NT$2.5 billion (US$76 million), the KMT illegally profit by the deal.

Lee said it was impossible that Ma did not know of the transaction because Ma was KMT chairman when the swap was finalized.

Director of the DPP's Department of Culture and Information Super Meng (孟義超), who was also at the conference, said Ma should explain to the public about whether the KMT had learned of the construction project before the swap.

Comments will be moderated. Keep comments relevant to the article. Remarks containing abusive and obscene language, personal attacks of any kind or promotion will be removed and the user banned. Final decision will be at the discretion of the Taipei Times.

TOP top