Tue, Apr 02, 2019 - Page 6 News List

Saudis hacked into Bezos’ phone: investigator


The feud between Jeff Bezos and the National Enquirer took another stunning turn over the weekend when a personal investigator for the Amazon.com Inc chief executive accused Saudi Arabia of accessing Bezos’ phone data before the tabloid exposed his extramarital affair.

Gavin de Becker, a security consultant for Bezos, made his accusations in a 2000-plus-word post in the Daily Beast, which the news site labeled as “opinion.”

The investigator gave no direct evidence to reinforce his allegations, which furthered a suggestion made by Bezos in February that the tabloid’s interest in his personal life could be linked to the killing of Saudi Arabian journalist Jamal Khashoggi.

National Enquirer parent American Media Inc (AMI) has offered an explanation with far less political intrigue: It learned of Bezos’ affair from his lover’s brother.

De Becker said Bezos is a target of the Saudi Arabian government because Bezos owns the Washington Post, which has written extensively about Khashoggi’s murder at a Saudi Arabian consulate in Istanbul.

The investigation “concluded with high confidence that the Saudis had access to Bezos’ phone, and gained private information,” De Becker said in the column.

It is unclear to what degree AMI was aware of the details, he wrote.

Bezos has accused the publisher of the National Enquirer of trying to blackmail him.

The investigation “studied the well-documented and close relationship” between Saudi Arabian Crown Prince Mohammad bin Salman and AMI chairman David Pecker, De Becker said.

De Becker’s post makes no mention as to whether any sensitive information about Amazon was compromised. The company has been expanding in the Middle East and purchased e-commerce site Souq.com in 2017.

Amazon representatives did not respond to requests for comment.

In a blog post on Feb. 7, Bezos alleged that AMI threatened to publish embarrassing photos of himself and a woman who was not his wife. It was the Enquirer that, on its front page in January, said Bezos had been “caught cheating on his wife of 25 years with the spouse of a Hollywood mogul!” — a former TV anchor named Lauren Sanchez.

AMI said in a statement that Sanchez’s brother was its only source for the report.

“Despite the false and unsubstantiated claims of Mr. de Becker, American Media has, and continues to, refute the unsubstantiated claims that the materials for our report were acquired with the help of anyone other than the single source who first brought them to us,” it said.

This story has been viewed 1449 times.

Comments will be moderated. Keep comments relevant to the article. Remarks containing abusive and obscene language, personal attacks of any kind or promotion will be removed and the user banned. Final decision will be at the discretion of the Taipei Times.

TOP top