Sat, Sep 27, 2014 - Page 3 News List

Annette Lu labels Ma a liar at forum on nuclear energy

By Sean Lin  /  Staff reporter

Nuclear power is not the cheapest way to generate electricity, as President Ma Ying-jeou’s (馬英九) administration claims, former vice president Annette Lu (呂秀蓮) yesterday said at the No Nuke Asia Forum (NNAF), citing statistics showing the price of nuclear energy per kilowatt-hour (kWh) is significantly higher than that of energy produced by wind or natural gas.

Citing a survey conducted by Bloomberg New Energy Finance, which compared the cost of 23 methods of energy production last year — including wind, solar, geothermal and natural gas — Lu said that the government has been lying to the public in saying that nuclear energy is the most cost-efficient method of generating electricity.

The survey showed that, even calculated from a 92 percent facility utilization rate, which Lu said is considered an ideal circumstance for nuclear plants, the cost for nuclear energy per kWh was about US$0.14, significantly higher than the price per kWh of energy generated from geothermal, hydraulic, or wind sources, which stood at US$0.065, US$0.077 and US$0.082, respectively.

Using the example of the Fukushima Dai-ichi nuclear disaster in Japan, she said the fact that the Japanese government decided to continue using nuclear energy after the accident serves as a reminder that there is still much work to be done before people can live up to the ideal of a world without nuclear power.

“Sadly, governments around the world apparently value economic development more than anything else,” she said.

She also said New Taipei City — inhabited by more than 7 million residents yet also the site of three nuclear plants — was the “most unfortunate city in the world.”

“There would not be a chance to escape if a nuclear disaster should occur,” she said.

Comments will be moderated. Keep comments relevant to the article. Remarks containing abusive and obscene language, personal attacks of any kind or promotion will be removed and the user banned. Final decision will be at the discretion of the Taipei Times.

TOP top