Sat, Apr 09, 2011 - Page 1 News List

CCP news articles seep into Taiwanese paper

By J. Michael Cole and Shih Hsiu-chuan  /  Staff Reporters

One concern of the GIO, which did not know about the insert before being approached by the Taipei Times, was whether the insert was a form of entry for Chinese print media into Taiwan, disguised in a manner that allowed it to avoid being reviewed by the Taiwanese government, Hsu said.

The guidelines stipulate that Chinese productions, including newspapers, newswire stories, magazines, books and audio books, are not allowed to enter Taiwan without government permission.

The Chinese bi-weekly magazine Duzhe is the only Chinese-produced print media allowed for sale in the Taiwanese market. Its first issue, published in traditional Chinese characters, appeared in January.

Hsu said another concern about the China Reports insert was the possibility that it served as an -advertorial promoting China, adding that to a certain extent, the stories in the China Reports insert relating to business and cultural activities in China lay in a gray area between news and product placement.

Although exchanges of stories between media are within the scope of freedom of speech, there nevertheless is a need for government to ensure the material is appropriate, Hsu said

This development comes amid a global drive by China to increase its media presence.

Late last year, a print and Web-based advertorial section called China Watch, containing articles from the China Daily, was added to the Washington Post. However, the insert identifies the source of the material as coming from the China Daily, has a byline and the masthead states that this is a paid supplement to the Washington Post.

This story has been viewed 8715 times.

Comments will be moderated. Keep comments relevant to the article. Remarks containing abusive and obscene language, personal attacks of any kind or promotion will be removed and the user banned. Final decision will be at the discretion of the Taipei Times.

TOP top